רצונו של אדם – מסמכו

רצונו של אדם – מסמכו: כל מה שצריך לדעת על ייפוי כוח מתמשך

מעוניינים לערוך ייפוי כוח מתמשך כדי להבטיח שתוכלו לשלוט בגורלכם גם כשלא תהיו כשירים לקבל החלטות? הנה מה שעליכם לדעת בנושא.

במסגרת ייפוי הכוח, הממנה משאיר שורה של הנחיות הנוגעות לניהול ענייניו, או שהוא מותיר בידי מיופה הכוח את שיקול הדעת המלא בקבלת החלטות שונות .

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי, המאפשר לכל בגיר למנות לעצמו מיופה כוח שיוכל לקבל עבורו החלטות בעתיד, אם וכאשר לא יוכל לעשות זאת בעצמו. באמצעות מסמך זה ה”ממנה” קובע מרצונו החופשי, בשלב בו הוא עדיין כשיר לקבל החלטות, כיצד ינוהלו ענייניו השונים ומי יהיה זה שינהל אותם עבורו.

אפשרויות בלתי מוגבלות

במסגרת ייפוי הכוח, הממנה משאיר שורה של הנחיות הנוגעות לניהול ענייניו, או שהוא מותיר בידי מיופה הכוח את שיקול הדעת המלא בקבלת החלטות שונות. בהתאם לצורך, ניתן למנות מיופה חליפי למקרה שהראשי לא יוכל לקבל את התפקיד והאחריות הכרוכה בו, ואפשר גם למנות מספר מיופי כוח.
במסמך ניתן לקבוע את אופן פעילות המיופים: האם יתנהלו בנפרד או יפעלו במשותף; מהו היקף האחריות והסמכויות של כל מיופה כוח ומי מהם יכריע במקרה של מחלוקת ביניהם.

הממנה יכול אף לבחור “אנשים מיודעים”, שיקבלו מידע או דיווחים ממיופה הכוח באופן שוטף בנוגע לכל החלטה שהתקבלה או פעולה שבוצעה בענייניו. הממנה יכול להגדיר את המינוי כייפוי כוח מתמשך לכלל ענייניו – האישיים, הרפואיים והפיננסיים, ויש הבוחרים להגביל את ייפוי הכוח לעניינים מסוימים בלבד, כגון נושאים רפואיים או ענייני רכוש.

היקף האחריות של מיופה הכוח

מיופה הכוח יחתום בפני עורך דין וייתן את הסכמתו לתוכן המסמך, לרבות ההנחיות המקדימות המופיעות בו. המיופה מחויב לפעול בהתאם להנחיות שקיבל, אלא אם כן ההנחיה אינה ניתנת לביצוע. כך למשל, הנחיות שביצוען מנוגד לחוק או שיוביל לפגיעה חמורה בממנה. במקרה כזה, הממונה יפנה לבית המשפט לקבלת הנחיות חדשות שיאפשרו לו לפעול במסגרת החוק.

עורך דין נוטריון מריו סלצ’ובסקי

המשרד הוקם בשנת 1995 וממוקם בכפר סבא. סלצ’ובסקי משרד עורכי דין ונוטריון מתאפיין בכך שנותן ללקוחותיו שירות משפטי אישי, דיסקרטי ואפקטיבי, במיוחד בנושאים מורכבים ורגישים. הודות לתחומים השונים והמגוונים המטופלים על ידי המשרד, אנו מעניקים שירות אינטגרלי העונה לצרכים השונים של לקוחותינו.

צרו קשר לכל שאלה ולייעוץ מקצועי ללא עלות: 09-7400667

כל שירותי הנוטריון

מגוון שפות רחב וקשר מול מדינות רבות

שירות מקצועי, דיסקרטי ואפקטיבי

לקוחות ממליצים

קראו עוד באתר

Call Now Button

לקביעת פגישה חינם וללא התחייבות 
חייגו עכשיו: 09-7400667
או מלאו פרטיכם: